dimarts, 11 de desembre del 2012

REFLEXIÓ BLOC SOBRE EL ROL PLAYING DEL TEMA 5:


Avui per introduir el tema 5 hem fet un “rol playing” sobre la integració curricular dels mitjans i recursos tecnològics. Al nostre grup ens ha tocat representar i defensar la postura de l’equip directiu d’un centre educatiu.

Un cop dut a terme l’exposició de les tres postures, m’he adonat de diferents aspectes que m’agradaria exposar.

En primer lloc, la postura que ens ha tocat es troba situada al mig del triangle. Perquè reben les demandes dels mestres i les imposicions del govern, això fa que hagin de tenir molta cura amb intentar agradar a tothom i tenir a tots contents, això és molt complicat. Per una banda el govern els apreta, imposa, redueix i suprimeix. Per altra banda els mestres reivindiquen i demanen.

Si que és cert que les postures de l’equip directiu i mestres, han estat més similars, perquè realment són les que viuen el dia a dia dins les escoles, estan amb els infants i són els que realment viuen les necessitats, possibilitats d’aquesta integració. En canvi el govern, tenen una mirada molt superficial, amb la qual, no tenen un contacte directe i decideixen sense tenir en compte les necessitats reals.

El govern exigeix i ofereix unes condicions i recursos que no estan d’acord amb la realitat. L’equip directiu té que admetre el que els donen i diuen des de dalt i maquillar i intentar transformar-ho per transmetre als mestres. Una mica incoherent tot plegat, però és la situació que vivim i un gran problema aquesta funcionalitat.  Ja no només parlant de la integració de les Tic’s sinó que és un problema que va més enllà; un gran debat.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada