Avui per
introduir el tema 5 hem fet un “rol playing” sobre la integració curricular
dels mitjans i recursos tecnològics. Al nostre grup ens ha tocat representar i
defensar la postura de l’equip directiu d’un centre educatiu.
Un cop dut a
terme l’exposició de les tres postures, m’he adonat de diferents aspectes que
m’agradaria exposar.
En primer lloc,
la postura que ens ha tocat es troba situada al mig del triangle. Perquè reben
les demandes dels mestres i les imposicions del govern, això fa que hagin de
tenir molta cura amb intentar agradar a tothom i tenir a tots contents, això és
molt complicat. Per una banda el govern els apreta, imposa, redueix i
suprimeix. Per altra banda els mestres reivindiquen i demanen.
Si que és cert
que les postures de l’equip directiu i mestres, han estat més similars, perquè
realment són les que viuen el dia a dia dins les escoles, estan amb els infants
i són els que realment viuen les necessitats, possibilitats d’aquesta
integració. En canvi el govern, tenen una mirada molt superficial, amb la qual,
no tenen un contacte directe i decideixen sense tenir en compte les necessitats
reals.
El govern exigeix
i ofereix unes condicions i recursos que no estan d’acord amb la realitat.
L’equip directiu té que admetre el que els donen i diuen des de dalt i
maquillar i intentar transformar-ho per transmetre als mestres. Una mica
incoherent tot plegat, però és la situació que vivim i un gran problema aquesta
funcionalitat. Ja no només parlant de la
integració de les Tic’s sinó que és un problema que va més enllà; un gran
debat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada